Koulutus

NAS -koulutusjärjestelmään kuuluvat kurssit

Seura järjestää Yhdistyneissä Kuningaskunnissa rekisteröidyn Nautical Archaeology Societyn (NAS) perinteisen koulutusjärjestelmän mukaista meriarkeologian koulutusta. NAS on uusinut koulutusjärjestelmänsä vuonna 2015, johon järjestelmään kansainvälinen NAS-koulutus tullee jossain vaiheessa siirtymään. MASin vastuullinen kouluttaja on sertifioitu NAS-järjestelmän mukaisesti.

Suomen meriarkeologinen seura järjestää tällä hetkellä seuraavaa NAS-mukaista koulutusta:

- Johdanto meriarkeologiaan (NAS Introduction to Underwater and Foreshore Archaeology). Kurssin kesto on yksi päivä (noin 8 tuntia). Opetus tapahtuu luokkahuoneessa

- Meriarkeologian jatkokurssi (NAS Part I). Kurssin kesto on kaksi vuorokautta ja siihen kuuluu luokkahuoneopetusta sekä kenttätyöharjoitus, joka on tyypillisesti hylyn rakenteiden dokumentointia.

Molempiin kursseihin soveltuva kirjallisuus: Underwater Archaeology: The NAS Guide to Principles and Practice

Muu koulutus

MAS järjestää jäsenkunnan kiinnostuksen perusteella myös muuta meriarkeologiaan liittyvää koulutusta. Viime vuosina seura on järjestänyt kaksi fotogrammetriaan liittyvää kurssia.

Kiinnostuitko?

Mikäli olet kiinnostunut osallistumaan meriarkeologian koulutukseen ja haluat lisätietoja ota yhteyttä sähköpostitse! Seuran koulutus on tarkoitettu jäsenille, mutta tarvittaessa voit hakea jäsenyyttä ennen kurssia tai kurssin alkaessa.