Sukeltajapp

Sukeltaja appi on uusi palvelu kaikille sukeltajille

Sukeltajaliitto, Museovirasto ja Suomen meriarkeologinen seura ovat yhteistyössä Helsingin Yliopiston kanssa aloittaneet sukeltaja-appin kehittämisen. Taustalla on tarve kerätä tilastotietoa Suomessa sukeltaamisesta. Lisäksi Museovirasto kaipaa täsmällistä tietoa hylkyjen koordinaateista; ne kun ovat välillä vain valistuneita arvioita.

Sovelluksen avulla sukellustapahtuman järjestäjä voi kutsua siihen osallistujia ja kirjata heille sukelluksia. Sukelluspöytäkirjatoiminto korvaa paperiset pöytäkirjat ja ottaaa sukellustiedot talteen. Sovelluksen kartta näyttää Museoviraston tiedossa olevat hylkykohteet. Jatkossa on tarkoitus ottaa mukaan myös muita sukelluskohteita ja mahdollistaa uusien kohteiden ilmoittaminen. Kartta näyttää myös oman paikan ja liikkumissuunnan, joten sitä voi käyttää myös kohteiden löytämiseen.

Sovellusta ovat kehittäneet Helsingin yliopiston tietojenkäsittelytieteen opiskelijat. 13.6. julkaistava versio on ensimmäinen betatestiversio, josta toivomme runsaasti palautetta. Palautetta voi antaa sovelluksen palautetoiminnon kautta tai sähköpostilla mas@mas.fi. Sovelluiken kehittäminen jatkuu palautteen perusteella taas syksyllä.

Lataa ilmainen Sukeltaja appi Google play -kaupasta:

Tähän on tarkoitus kerätä käyttäjäpalautetta ja kehitysideoita näkyville:

- Sovelluskartta eri valikoista voisi olla kiva

- Profiilikuvat sukeltajille

- Linkki Facebookeventeistä